Nyhedsbrev januar 2021

Godt nytår og farvel til 2020, vi håber på et lysere 2021.

Det er min helt personlige opfattelse, at der er meget den brede menneskehed skal lære af de udfordringer, Jordkloden har haft i 2020. Der er mange tegn på, at hensynet til andre er kommet rigtigt godt i spil. Egoismen daler, vi har set frygtelige eksempler på det på den anden side af Atlanten, og det virker som om, at flere og flere tager afstand fra det og tænker mere på andre.

Hele landet været nedlagt af virus og underlagt ret skrappe restriktioner i forbindelse med corona virussens floreren og mutation. Vi går nu mod lysere tider, dagene bliver længere og lunere, og der er kommet godt gang i vaccinationerne til dem, der vælger det.

Der har været noget op ad bakke at komme i gang med vores Visdomsskole:

Der skal etableres hjemmeside, facebookside, administrationsprogrammer – alt sammen nye værktøjer, vi skal lære at kende og bruge. Der skal reserveres lokaler, og der skal laves aftaler med undervisere og foredragsholdere, og når vi kender datoer for arrangementerne, skal der udsendes kontrakter.

Vi vælger i første omgang at se tiden an til efter vinterferien i uge 7. Måske kan vi i marts starte små hold op, afhængig af sundhedsmyndighedernes anbefalinger. De små hold kunne fx være studiegrupper, musikundervisning, små hold med bevægelse. Indtil videre opererer vi fra to lokaliteter, Kulturforsyningen, som ligger centralt ved stationen og Folkedanserhuset, som vi må låne, så længe huset ikke kan udlejes til andre formål.

Vi har talt om online aktiviteter og om at anskaffe udstyr til det, men det har vi indtil videre fravalgt. Vi har forsøgt med lidt facebook live sending, det skal lige trænes lidt mere, før vi binder helt an med det.

Jeg håber, vores undervisere og brugere er indforståede med, at vi er et sted, hvor vi – som alle andre her i landet – er nødt til at improvisere lidt, når der fra sundhedsmyndigheder og regering bliver givet grønt lys for opstart af landet igen. Vi kan ikke rigtigt lægge os helt fast på aftalerne, før vi kender dagen i morgen.

Vi er en uafhængig skole, så vi har mulighed for at afholde undervisning og foredrag hele året. Vi kan altså også afholde sommerskole, hvis nu opstarten af Danmark skulle blive skubbet så meget, at foråret forsvinder for os. Der er rigtigt mange steder på vores dejlige Sydhavsøer, hvor der vil kunne afholdes udendørsaktiviteter hen over foråret og sommeren.

Vi vil bestræbe os på at holde alle orienterede om hvornår og hvordan vi starter op. Vi vil også bestræbe os på at kontakte underviserne telefonisk, for at finde egnede datoer og tidspunkter for afholdelse af aktiviteterne.

De bedste hilsner og ønsket om en god start på 2021

Lonnie Stryg